niedziela, Maj 9, 2021

{{ keyword }}

0

{{ text }}

{{ links }}

{{ keyword }}

0

{{ text }}

{{ links }}

Czy pieczarki są zdrowe? Jak je zdrowo uprawiać, jakie podłoże do uprawy pieczarek wybrać?

0
pieczarki

 

Pieczarki to jedne z najpopularniejszych grzybów, wybieranych przez ludzi na całym świecie. Również upraw pieczarek jest wiele i rozrzucone są one po wielu krajach. Dzięki dostępności różnego rodzaju usług, możesz sam założyć swoją własną hodowlę pieczarek. Najpierw jednak warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy pieczarki są zdrowe?

Czy pieczarki są zdrowe?

O ile często jemy pieczarki dla walorów smakowych, o tyle nie zawsze zastanawiamy się nad zdrowotnymi właściwościami tych grzybów. Pieczarki, jak wszystkie grzyby, mogą się nam wręcz wydawać ciężkostrawne czy pozbawione wartości odżywczych. Nic bardziej mylnego!

Pieczarki są przede wszystkim – i będzie to dobra wiadomość dla wszystkich dbających o linię – niskokaloryczne. Posiadają za to w swoim składzie dużo błonnika, odpowiedzialnego między innymi za prawidłową pracę jelit, oraz wody. Dodatkowo, pieczarki mają właściwości antynowotworowe, które wynikają z zawartych w pieczarkach terpenów oraz polisacharydów.

Dodatkowo, jak wszystkie grzyby (o czym zaczęto mówić stosunkowo niedawno), są bogatym źródłem witaminy D– już 100 gram pieczarek odpowiada za 4 procent dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

Jak samodzielnie uprawiać pieczarki?

Skoro wiemy już, że pieczarki są zdrowe, może warto pomyśleć o własnej hodowli? O ile samodzielnie możesz wyhodować pieczarki na przykład we własnym ogrodzie, o tyle jeśli posiadasz dużą hodowlę, przyda Ci się profesjonalne podłoże, które pomoże pieczarkom szybko rosnąć. Podłoże do uprawy pieczarek producenta Kania to jedno z lepszych rozwiązań.

Jak właściwie uprawiać pieczarki w domu lub w ogrodzie? W pierwszej kolejności należy przygotować dobre miejsce, które będzie odpowiednio zacienione i wilgotne. Następnie należy zamówić właśnie podłoże pod uprawę pieczarek. Takie podłoże może być wysypane na foliowych workach lub w skrzynkach.  Najczęściej posiada ono już wsianą grzybnię, która jest gotowa do owocowania po około 6 tygodniach. Taka grzybnia może wydawać owoce nawet kilka razy w sezonie, ważne jest jednak, aby mieć na uwadze, że potrzebuje ona około 2 – 3 tygodni pomiędzy poszczególnymi okresami wydawania plonów.

Podłoże, na którym hodujemy pieczarki należy utrzymywać w odpowiedniej wilgotności, nie przelewając go jednak zbytnio, gdyż może to poskutkować pojawieniem się niepożądanych mikroorganizmów.

Do czego można dodać pieczarki?

Pieczarki to trochę niedoceniany element naszej polskiej kuchni. Grzyby te są bowiem świetnym zamiennikiem mięsa i doskonale sprawdzą się zarówno jako dodatek do ryżu czy makaronu, jak i farsz pierogów, krokietów a także nadziewanych warzyw. Ponadto pieczarki, jeśli są dorodne, same w sobie możemy nadziewać, a także przygotować na grilla. Równie dobrym pomysłem jest zrobienie zupy grzybowej lub przygotowanie sosu na bazie pieczarek.

Najzdrowsze są pieczarki gotowane lub pieczone, na przykład z dodatkiem warzyw, ale w zasadzie każda ich forma dostarczy Twojemu organizmowi potrzebnych witamin. Natomiast własnoręcznie wyhodowane pieczarki na pewno dostarczą Ci ich jeszcze więcej.

Tabletki, zioła, co może wspomagać odchudzanie?

0
odchudzanie

Każda z nas chce być szczupła, i, szczególnie wiosną i latem, czuć się lekko i zwiewnie. To bardzo zacny cel, jednak nie ma sposobu, aby w ciągu dwóch dni zrzucić zbędne kilogramy. Odchudzanie wymaga wysiłku i odpowiednio dobranej diety, jednak istnieją specyfiki, które mogą nam pomóc w tej walce.

Zioła a odchudzanie

Jedną z najpopularniejszych metod wspomagających odchudzanie jest picie odpowiednich ziół i herbat. Wśród tych ostatnich, jako wspomagająca odchudzanie często wymieniana jest  herbata zielona. Bardziej szczegółowo zagadnienie, czy zielona herbata jest dobra na odchudzanie wyjaśnia artykuł na blogu medigo.pl.

Niewątpliwie natomiast wśród ziół, które wspomagają procesy odchudzania należy wymienić: miętę pieprzową, skrzyp polny, mniszek lekarski, lubczyk, bratek czy poziomkę pospolitą. Odchudza również młody jęczmień, ostrokrzew paragwajski, senes czy hibiskus. Zioła te regulują metabolizm i wspomagają proces pracy jelit, co sprawia również, że detoksykują one organizm i pozwalają pozbyć się z niego szkodliwych substancji. Popularne są także mieszanki ziołowe, które regularnie stosowane wspomagają proces wydalania z organizmu toksyn.

We wspomaganiu odchudzania przede wszystkim ważna jest prawidłowa praca jelit i metabolizm. Te procesy wspomagają zioła (mora biała, tymianek oraz wspomniane już fiołek, mniszek, skrzyp i poziomka) a także przyprawy, takie jak chili, imbir, cynamon, goździki czy kurkuma.

Tabletki na odchudzanie

Wśród wielu specyfików, dużą popularnością cieszą również tabletki na odchudzanie. Dobrze dobrane i bezpieczne tabletki na odchudzanie są stworzone z odpowiednich ziół i wspomagają nas w codziennych wysiłkach, aby stać się szczuplejszą. Natomiast należy stanowczo unikać wszelkich niezbadanych cud-tabletek, które gwarantują szybkie efekty – mogą być one niebezpieczne dla zdrowia.

Tabletki działają różnie. Część z nich zmniejsza łaknienie, jak te z błonnikiem, niektóre przyspieszają metabolizm. Tabletki na odchudzanie często zawierają kofeinę, która również pobudza jelita i przyspiesza metabolizm, jak również inne zioła, których działanie w tego rodzaju specyfikach jest bardziej skondensowane niż w przypadku ziół zaparzanych tradycyjnie.

Co jeszcze pomaga na odchudzanie?

W diecie, która ma odchudzać, najważniejsza jest regularność. Żadna tabletka czy napar ziołowy nie zdziała cudów, jeśli dążenie do uzyskania zdrowej sylwetki nie będzie wzbogacone o odpowiednią dietę i ćwiczenia. W diecie nie chodzi o to, by jeść mało, ale aby jeść regularnie. Jeśli pozwolisz sobie na dłuższe okresy głodu, Twój organizm rzuci się później na jedzenie z podwójną siłą, dodatkowo możesz rozregulować procesy, które są odpowiedzialne za prawidłowe spalanie kalorii. Znany wielu efekt jo-jo to nie mity – tak dzieje się, kiedy zagłodzimy organizm nie dostarczając mu odpowiedniej dawki substancji potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania.

Dieta powinna być lekka, ale pozwalająca na zachowanie maksymalnej dawki energii – którą, jeśli chcemy schudnąć warto przeznaczyć na regularne, dobrane do organizmu ćwiczenia.

„Prosto a efektywnie” – makijaż oczu na wielkie wyjście

0
makijaż oczu

Dobry make-up stworzony z uwzględnieniem walorów urody danej osoby stanowi dopełnienie wieczorowej stylizacji. Jednym z bazowych elementów makijażu jest odpowiednie wyeksponowanie oczu. Oto kilka wskazówek, w jaki sposób można nadać spojrzeniu wyjątkowego charakteru.

Wysokiej jakości ubrania i buty od producenta inov-8

0
Inov-8

Inov-8 jest uznanym przedsiębiorstwem produkującym wysokiej jakości odzież i buty sportowe. Największym atutem firmy jest kompleksowa oferta, która dostosowana jest do oczekiwań klientów. Dodatkowo marka czerpie z wieloletniego doświadczenia, dzięki czemu oferuje najlepsze produkty dla biegaczy, które świetnie poradzą sobie nawet w trudnym i górzystym terenie. Ubrania i buty od marki inov-8 oferowane są w atrakcyjnych cenach, które sprawiają, że wiele osób cieszyć może się profesjonalną sportową odzieżą, która przez długi czas spełniać będzie swoje funkcje. Artykuł traktuje o profesjonalnej sportowej odzieży przeznaczonej dla biegaczy, która oferowana jest przez producenta inov-8. Poniższe informacje z pewnością zainspirują do rozpoczęcia pasjonującej przygody ze sportem.

Profesjonalna odzież sportowa od inov-8

Rozbudowana oferta firmy obejmuje wszystkie najważniejsze elementy ubioru sportowca. Biegacze mogą dobrać dla siebie w pierwszej kolejności wysokiej jakości buty, które wykonane zostały z uwzględnieniem nowoczesnej technologii. Charakteryzują się więc lekkością, dobrą przyczepnością do podłoża, amortyzowaniem wstrząsów oraz kompleksowym zabezpieczeniem stopy przed urazami. Inov-8 posiada również ofertę obuwia przeznaczoną dla biegaczy, którzy wybierają górzyste trasy. Są one często porośnięte wysokimi trawami oraz występują na nich niebezpieczne i ostre skały. Profesjonalne buty do biegania oferowane przez przedsiębiorstwo spowodują, że uprawianie sportu nawet w trudnych warunkach stanie się komfortowe, a przede wszystkim znacznie bardziej bezpieczne. Wysokiej jakości buty do biegania to jednak niejedyne produkty, które oferuje dla swoich klientów inov-8. Warto wspomnieć także o odzieży do biegania, takiej jak podkoszulki, spodenki oraz termiczne bluzy i spodnie. Wszystkie produkty wykonane zostały ze specjalnych materiałów, które zapewniają pełną swobodę ruchu oraz komfort termiczny. W efekcie nawet trudne warunki atmosferyczne będą znacznie mniej odczuwalne dla ciała.

Sportowe akcesoria

Producent artykułów sportowych zadbał również o szereg przydatnych akcesoriów, takich jak nerki oraz pasy do biegania, które pozwolą w wygodny sposób przechować różne przedmioty. Dobrać można także dla siebie ergonomiczne plecaki oraz bidony, które ułatwią nawadnianie organizmu. Dodatkowo czapki marki inov-8 zabezpieczą głowę przed działaniem wysokiej i niskiej temperatury, nie powodując jednocześnie dyskomfortu. Wysokiej jakości produkty firmy inov-8 powinny być podstawowym wyposażeniem każdego sportowca.

Jak rozpoznać niedobór witaminy D?

0
Ekspozycja na słońce pomaga w syntezie witaminy D
fot. Pixabay.com

Witamina D ma wiele bezcennych dla naszego organizmu właściwości. Powstaje ona z cholesterolu wówczas, gdy nasza skóra wystawiona jest na słońce. W naszej szerokości geograficznej jednak jesteśmy często narażeni na jej niedobory. Szczególnie podczas zimowych miesięcy. Witaminę D warto jednak suplementować przez cały rok, nie tylko zimą.

Przeczytaj też: http://zadbajoswojezdrowie.pl/witamina-d-jak-sie-objawia-jej-niedobor/

Kto jest najbardziej narażony na niedobory witaminy D?

Dziś suplementacja witaminy D jest obowiązkowa nawet u noworodków. Tymczasem o niedoborach witaminy D decyduje przede wszystkim styl życia oraz typ karnacji, jaki posiadamy.

Osoby, które unikają słońca, a jeśli już na nie wychodzą, zabezpieczają się kremami z filtrem UV o jak najsilniejszym działaniu, mogą zmagać się z poważnymi niedoborami witaminy D. Z kolei im ciemniejszą karnację ktoś posiada, tym trudniej mu syntezować tę witaminę i magazynować w komórkach. Niedoborom witaminy D sprzyja również nadwaga i otyłość, dieta uboga w wapń i kwasy Omega 3, a także upływ czasu i starzenie się.

Jakie są konsekwencje i objawy niedoborów witaminy D?

  • Przewlekłe zmęczenie – niski poziom witaminy D i wynikające z niego zmęczenie maja bardzo zły wpływ na jakość codziennego funkcjonowania, pogarszają ją i prowadzą do obniżenia nastroju.
  • Bóle kości i pleców – witamina D powoduje prawidłowe wchłanianie wapnia, odpowiedzialnego za budowę tkanki kostnej. Jeśli więc jej brakuje, może dochodzić do przewlekłych stanów bólowych w okolicach krzyża, pleców, stawów.
  • Ból mięśni – również mięśnie cierpią z powodu niedoboru tego cennego składnika. Schorzenie to może dotykać już nawet młodsze dzieci.
  • Utrata masy kostnej – jak już wspomnieliśmy, witamina D jest niezbędna w procesie wchłaniania wapnia, a jej niedobór przyczynia się do zmniejszenia gęstości mineralnej kości zwłaszcza u kobiet w okresie menopauzy.
  • Nawracające infekcje – witamina D jest również niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Jeśli więc zaczyna nam jej brakować, nasz organizm jest bardziej narażony na szkodliwe działanie wirusów i bakterii. Najczęściej osoby z niedoborem tego składnika cierpią na różnego rodzaju infekcje dróg oddechowych.
  • Obniżenie nastroju, depresja – niedobór witaminy D wpływa również na nasz stan emocjonalny. Według naukowców depresja jest ściśle z nim powiązana, zwłaszcza u seniorów.

Zobacz też: http://www.muscular.pl/jakie-wlasciwosci-ma-koenzym-q10/

Jak pokonać głód nikotynowy?

0
Jak pokonać głód nikotynowy?

Każda osoba nałogowo paląca papierosy doświadczyła, czym jest głód nikotynowy. Jest to bowiem jeden z elementów związanych z odstawieniem palenia. Objawia się m.in. bardzo silną chęcią sięgnięcia po papierosa. Im większe uzależnienie, tym trudniej poradzić sobie z tym problemem. W jaki sposób zatem można pokonać głód nikotynowy? Po jakie rozwiązania warto sięgnąć?

Czym jest głód nikotynowy?

Nikotyna silnie oddziałuje na układ nerwowy człowieka. Osoby palące papierosy odczuwają pobudzenie, a także dochodzi w ich przypadku do wzrostu ciśnienia krwi. Rozwój nałogu nikotynowego doprowadza do sytuacji, w której organizm wymaga dodatkowych dawek nikotyny w celu osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu pobudzenia. Brak tego elementu lub jego zbyt mała ilość, skutkuje pojawieniem się głodu nikotynowego. Oprócz silnej potrzeby zapalenia papierosa, występują również innego rodzaju objawy, do których zaliczyć można między innymi rozdrażnienie, problemy z koncentracją lub spadek nastroju. Problem ten związany jest również fizjologicznie z głodem pokarmowym, dlatego zwiększa się także łaknienie. Niestety objawy głodu nikotynowego w wielu przypadkach są tak silnie, że uniemożliwiają porzucenie nałogu. To właśnie ten element jest główną przyczyną niepowodzeń.

Domowe sposoby na głód nikotynowy

Oczywiście jednym z najważniejszych elementów mających wpływ na powodzenie rzucenia palenia, jest silna wola i determinacja. Można jednak wspomagać się kilkoma dodatkowymi sposobami. Warto między innymi wprowadzić codzienną dawkę aktywności. Dobrze sprawdzi się nawet spacer, który pozwoli lepiej dotlenić organizm oraz złagodzić fizyczne objawy głodu nikotynowego. Koniecznie należy zadbać także o właściwy poziom nawodnienia swojego organizmu. Szklanka wody jest dobrym rozwiązaniem w momencie nadejścia głodu nikotynowego. Chęć na zapalenie papierosa zwiększa się również w przypadku obniżenia się poziomu cukru we krwi. W takim przypadku można sięgnąć po zdrową przekąskę w postaci chociażby jogurtu lub owocu. Należy jednak uważać na spożywanie niezdrowych pokarmów, fast foodów, słodyczy lub chipsów i innych wysokoprzetworzonych produktów.

Pomoc w postaci tabletek

Dużą popularnością cieszą się również produkty, które pomagają w pozbyciu się nałogu związanego z paleniem papierosów. Zaliczają się do nich tabletki na rzucenie palenia, plastry lub gumy. Można dokonać ich zakupu bez konieczności posiadania recepty, co w dużym stopniu przyczynia się do zwiększenia ich dostępności.

Dobrą propozycją są tabletki na rzucenie palenia – Recigar – https://recigar.pl/. Produkt ten skutecznie zmniejsza głód nikotynowy, oferując większą szansę na ostateczne odzwyczajenie się od papierosów. Liczba tabletek w jednym opakowaniu wystarcza na przeprowadzenie całej, trwającej 25 dni terapii. Tabletki należy przyjmować zgodnie z zaleceniami podawanymi przez producenta.

Warto dać sobie szansę i na dobre pożegnać się ze szkodliwym nałogiem. Pierwsze efekty zdrowotne można zaobserwować w krótkim czasie od momentu odstawienia ostatniego papierosa.

Jak przytyć? 4 sprawdzone wskazówki, dzięki którym przybierzesz na wadze

0
Jak przytyć

Masz niedowagę i chcesz przybrać kilka kilogramów, ale nie wiesz, jak zdrowo przytyć? Przychodzimy z pomocą! Przygotowaliśmy dla Ciebie 4 sprawdzone wskazówki, dzięki którym waga zacznie rosnąć.

Jak przytyć? Zadbaj o bilans kaloryczny

Podstawą przybierania na wadze jest zadbanie o odpowiedni bilans kaloryczny. Prościej mówiąc, jeśli chcesz schudnąć, to musisz wprowadzić deficyt w liczbie przyjmowanych na co dzień kalorii. Jak z pewnością się domyślasz – w przypadku chęci zyskania kilku dodatkowych kilogramów musisz się upewnić, że Twój jadłospis obejmuje nadwyżkę energetyczną. Jak zdrowo przytyć? Dobrze jest zwiększyć kaloryczność posiłków o około 300-400 kcal.

Jakie odżywki pomagają przytyć?

Kolejny sposób na przytycie to sięgnięcie po specjalne odżywki. Mowa głównie o produktach białkowych, które są szczególnie polecane osobom aktywnym fizycznie, ale nie tylko – nawet jeśli nie trenujesz na co dzień, ale chcesz dostarczyć swojemu ciału optymalną ilość białka, to warto zafundować sobie odżywkę dobrej i znanej firmy. Dzięki niej zapewnisz swojemu organizmowi dawkę cennego składnika odżywczego, energii i kalorii, które są podstawą w przybieraniu na masie. Do wyboru masz odżywki pochodzenia serwatkowego lub wegańskie w dziesiątkach różnych smaków.

Nie wiesz, jak przytyć? Udaj się do dietetyka

Dietetyk to specjalista, który nie tylko pomaga w zrzucaniu nadprogramowych kilogramów – z pewnością pomoże Ci również w przybraniu na wadze i podpowie, jak przytyć w zdrowy i skuteczny sposób. Skorzystanie z pomocy profesjonalisty jest szczególnie polecane osobom, które zmagają się z problemami zdrowotnymi, mają nietolerancje i alergie pokarmowe lub chcą po prostu spróbować menu opracowanego przez doświadczonego dietetyka. Przed wizytą u specjalisty dobrze jest wykonać podstawowe badania i przez tydzień prowadzić dzienniczek żywieniowy, w którym zapisuje się wszystkie spożyte posiłki i wypite napoje.

Catering dietetyczny – smaczny sposób na przytycie

Wiele osób, które nie wiedzą, jak przytyć, rozpoczyna samodzielne eksperymentowanie w kuchni. W wielu przypadkach może przynieść to pożądane efekty, jednak tylko w przypadku, gdy w Twoim menu będą gościć zdrowe i pożywne produkty spożywcze. Jeśli nie masz pomysłu na to, jak skomponować codzienny jadłospis, aby przybrać na wadze, to świetnym wyborem będzie catering dietetyczny. Dieta pudełkowa to smaczny i zdrowy sposób na kilka dodatkowych kilogramów.

Jak się odżywiać, gdy bierzemy udział w zawodach?

0
Sporty o dużej intensywności wymagają odpowiedniego odżywiania
fot. Pixabay.com

Triathloniści mawiają, że ich dyscyplina składa się tak naprawdę z czterech części – biegania, pływania, jazdy na rowerze oraz niezwykle istotnego odżywiania. Ktoś, kto ma wielkie doświadczenie i jest bardzo dobrze przygotowany, może w tej ostatniej konkurencji przegrać z kimś, kto bardzo dobrze stosuje suplementację podczas wyścigu. A to może przesądzić o ostatecznym wyniku zawodów. 

Przeczytaj też: http://www.and1.pl/odzywianie-w-trakcie-zawodow/

Jak przygotować się do startu w zawodach?

Jeśli planujemy uczestnictwo w konkurencjach, które będą od nas wymagały bardzo wysokiej intensywności, należy się dobrze przygotować do dnia, w którym staniemy na starcie. Absolutnie nie możemy doprowadzić do tego, aby podczas treningów doszło do jakichkolwiek mikrourazów czy uszkodzeń mięśni bądź ścięgien. Dlatego też trenowanie na kilka dni przed zawodami powinno być rozsądne i nie doprowadzić do nadmiernego zmęczenia organizmu. Ponadto do zawodów trzeba się również przygotować pod względem odżywiania. O podaż kalorii dbamy nie tylko w dniu zawodów, ale tak naprawdę zaczynamy to robić już kilka dni przed i kontynuujemy do samego startu. Energii musimy mieć niejako na zapas, stąd konieczność spożywania takich ilości węglowodanów, które pozwolą na stworzenia zapasów glikogenu – zarówno w mięśniach, jak i w wątrobie.

Nie możemy również zapomnieć o nawodnieniu. To niezwykle istotne, aby nie zapominać o uzupełnianiu płynów na bieżąco. Szczególną uwagę warto wówczas zwracać na sygnały, jakie płyną z organizmu. Jeśli czujemy pragnienie, powinniśmy jak najszybciej sięgnąć po szklankę wody. Odwodnienie w dniu startu w zawodach może mieć dla nas bardzo poważne konsekwencje zdrowotne.

W trakcie zawodów

Noc przed zawodami powinna być dla nas spokojna i wypełniona dobrym, regeneracyjnym snem. Nie jest o to łatwo, zwłaszcza że udział w takich konkurencjach dla wielu stanowi duży stres i spore wyzwanie. Mimo wszystko warto mieć na uwadze to, aby do startu przystąpić wypoczętym i wyspanym.

Tuż po przebudzeniu powinniśmy uzupełnić zapasy glikogenu. Sięgamy więc po węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, a najpóźniej robimy to na dwie godziny przed rozpoczęciem zawodów. A gdy już wystartujemy w zawodach, które trwają więcej niż 30 minut, musimy podczas nich uzupełniać nie tylko wodę, ale również stosować żele energetyzujące lub batony z węglowodanami. Odżywki te powinny zawierać wysoki indeks glikemiczny. Pozwoli to na szybki wyrzut energii i mocne podkręcenie intensywności w trakcie biegu czy też innej konkurencji.

Zobacz też: http://www.muscular.pl/co-powoduje-zaburzenia-laknienia-i-jak-sobie-z-nimi-poradzic/

ZOBACZ TEŻ