Cynk – obrońca układu immunologicznego

0
39
cynk

Witaminy oraz minerały nie kwalifikują się do elementów budulcowych w swym systemie. Natomiast wywierają duży nacisk na jego wzrost oraz zwiększają wydolność organizmu. Co istotne, sprawują także bardzo istotną funkcję w przeciwdziałaniu deficytom elementów odżywczych, przez co zwiększają wytrzymałość organizmu oraz jest mniej podatny na choroby i pewne długotrwałe zaburzenia.

Jakie zalet ma cynku?

Cynk jest surowcem, jaki wybiera się we wszelkich komórkach organizmu, w szczególności w mięśniach (50%) i w tkance kostnej (25-30%). Cynk jest cennym minerałem wielu białek, a również:
– pobudza wiele enzymów, biorąc wkład w ciągach chemicznych,
– bierze aktywny wkład w syntezie białka, RNA oraz DNA,
– normuje błony komórkowe oraz system kostny,
– oddziałuje na odczucia – dzięki niemu mamy smak oraz zapach,
– wzmacnia funkcjonowanie układu odpornościowego,
– wykazuje nacisk na rozwój oraz wzrost płciowy,
– bierze wkład w syntezie pewnych hormonów, np. insuliny,
– potrafi odtruwać organizm z metali.

niedobory cynku - jak im zapobiec

Sygnały niedoboru cynku

Za mała ilość cynku może prezentować się kłopotami z przyswajaniem pierwiastka, i w efekcie zaburzeniami układu pokarmowego, na przykład zapaleniem trzustki, celiakią i przewlekłym zapaleniem jelit. Deficyt cynku może nastąpić u każdego z nas. Natomiast jak pokazują analizowania, to niejednokrotnie u osób starych występuje za mała porcja tego momentu oraz toż im w szczególności poleca się spożywanie artykułów zawierających cynk, a to więc, iż ich system odpornościowy pracuje najsłabiej. Na deficyt narażone są również osoby z dolegliwościami przewodu pokarmowego, dolegliwością alkoholową, osoby na diecie odchudzającej, ortodoksyjni wegetarianie i makrobiotycy, miłośnicy słodyczy, kobiety w ciąży oraz sportowcy (ze powodu na wyższe zapotrzebowanie).
Inne objawy niedoborów cynku:
– występowanie stanów zapalnych skóry,
– zmiany łuszczycowe skóry,
– laksacja,
– strata apetytu,
– wypadanie włosów,
– zahamowanie wzrostu,
– ograniczenie odporności,
– schorzenia smaku oraz węchu,
– niezwykle liczne choroby,
– trudności w gojeniu się ran.
Kłopoty z przyswajaniem cynku potrafią nastąpić także, jeśli spożywamy zbyt wielką liczbę artykułów bogatych w kwas foliowy, żelazo, miedź oraz wapń, na przykład podroby, mięso i orzechy.

Cynk a wytrzymałość

Komórki odpornościowe umieszczone są w grasicy, szpiku kostnym, węzłach chłonnych, makrofagach i jelitach. To obecnie w tychże organach składają się przeciwciała, które pokonują chorobotwórcze patogeny. Nie wszystek zdaje sobie sprawę z tego, jak duży nacisk ma cynk na działanie układu immunologicznego. To dokładnie tenże wyjątkowy element pobudza mnożenie limfocytów T oraz spowalnia mechanizm zaniku grasicy. Na tym natomiast jego rola się nie kończy, ponosi także odpowiedzialność za tworzenie białych krwinek w systemie, ogranicza przyswajanie toksyn oraz wirusów do organizmu. Co nam to wszystko daje? Wskutek właściwej liczby cynku, wiele procesów w systemie przebiega bez zarzutów. Co istotne, mamy możliwość usprawnić własną siła na funkcjonowanie patogenów. Więc warto pilnować, żeby dawać go organizmowi w właściwych ilościach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here