Dieta zgodna z grupą krwi. Czy warto ją stosować?

0
697
Dieta zgodna z grupą krwi

Każdy z nas ma do wyboru wiele diet, ale większość z nich nie ma nic wspólnego z racjonalnym odżywianiem. Tym bardziej wtedy, gdy gwarantują nam szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Warto pamiętać o tym, że zdrowe odchudzanie to takie, podczas którego tracimy od 0,5-1 kg tygodniowo. Nie więcej!

Coraz więcej osób ma jednak świadomość tego, że tzw. diety cud mogą poważnie zaszkodzić naszemu zdrowiu. Jeżeli należysz do nich, to na pewno poszukujesz nowych i zdrowych diet, które poleciłby nawet najrozsądniejszy dietetyk na ziemi. Ostatnio bardzo popularną dietą stała się tzw. dieta zgodna z grupą krwi. Nie znajdziesz w niej żadnych podobieństw do szkodliwych i monotematycznych diet (np. dieta cytrusowa, dieta białkowa Dukana, dieta kapuściana). W dzisiejszym artykule skupię się właśnie na tej diecie.

Największą zaletą diety zgodnej z grupą krwi nie jest samo chudnięcie. Tutaj ważniejsze jest to, że dzięki niej możemy uchronić się przed nowotworem. Tak przynajmniej obiecują zwolennicy tej diety, ale czy tak rzeczywiście jest?

Czy dieta zgodna z grupą krwi chroni przed nowotworem?

Zasadą tej diety jest stworzenie takiego jadłospisu, który będzie zdrowy dla danej grupy krwi. Większość zwolenników tego sposobu odżywnia zgodnie twierdzi, że nasze upodobania kulinarne to nie zwykła fanaberia, czy doświadczenia wyniesione z dzieciństwa, a raczej sygnał wysyłany przez organizm, który ma nas naprowadzić na zdrową drogę odżywiania. Jeżeli nie lubisz pomidorów, ale ciemnym chlebem zajadasz się każdego dnia lub nie przepadasz za rybami, ale chude mięso uwielbiasz, to znaczy, że Twój organizm chce Ci powiedzieć, co ja dla Ciebie najlepsze. A raczej najlepsze dla Twojego zdrowia.

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta związana z grupą krwi jest jakby „dietą zaprogramowaną” dla danej osoby. Można ją podzielić na kilka grup, w zależności od grupy krwi. Poniżej przedstawię jej podstawowe założenia dla każdego przypadku

Grupa 0 – mięsożerna

Takie osoby najbardziej lubią mięsne dania i nie stronią od wysiłku fizycznego. Chudy nabiał i raz do dwóch razy w tygodniu wieprzowina to najlepsza baza dla menu osób z grupą krwi 0. Jeżeli jesteś wśród nich, to nie musisz rezygnować z ryb i nabiału oraz zbóż. Należy jednak unikać białego pieczywa, ciastek i bułek oraz makaronów. Te ostatnie możesz zastąpić ryżem. Posiada podobne właściwości odżywcze i jest równie smaczny oraz łatwy w przygotowaniu.

Twoi najlepsi przyjaciele to szpinak, brokuły, sałata rzymska, śliwki, figi oraz olej lniany

Grupa A – roślinożercy

Najbardziej smakują Ci sałatki warzywne. Kochasz zupy z warzywami i ogólnie warzywa pod każdą postacią. Jeżeli nie jesz mięsa, to bardzo dobrze. Powinnaś czuć się wyśmienicie, a Twoja sylwetka musi to potwierdzać. Jeżeli nadal jesz mięso, to zrezygnuj z niego i zastąp go np. kotletami sojowymi, czy pasztetem warzywny, ewentualnie tofu. Twój delikatny żołądek bardzo źle toleruje przetworzoną żywność, dlatego musisz jej koniecznie unikać. Możesz za to objadać się orzeszkami, pestkami dyni, ananasem, morelami i kiwi. Nie możesz żyć bez mięsa? Wybierz bardzo delikatne mięso z indyka.

Twoi najlepsi przyjaciele to oleje roślinne, soja, orzeszki ziemne, szpinak, ewentualnie ryby

Grupa B – łączy sprzeczności

Jeżeli posiadasz grupę B, to możesz jeść wiele pysznych produktów. Najprawdopodobniej nie przepadasz ani za mięsem, ani za warzywami. Możesz jeść obydwie grupy produktów, choć pewnie nie są one Twoimi ulubionymi. Pamiętaj jednak o tym, że gluten może Ci bardzo zaszkodzić, więc koniecznie zrezygnuj z ciastek i słodkich bułeczek.

Twoi przyjaciele to zielone warzywa, produkty mleczne oraz wątróbka, unikaj orzeszków ziemnych, kukurydzy oraz soczewicy.

Możesz również opychać się kefirem i jogurtami.

Grupa AB – ciekawe połączenie

To wyjątkowo grupa pod względem tej diety. Bardzo dziwna, poniważ pozwala na jedzenie mięsa, owoców morza, wodorostów i indyka. Osoby z tej grupy mają wyjątkowo delikatne żołądki, dlatego chociażby z tego względu nie jedzą wszystkiego, co mogą.

Twoi przyjaciele to produkty mleczne i jajka. Gluten należy wykluczyć z codziennego menu. Warzywa możesz jeść w każdej ilości, ale unikaj bananów.

Dieta zgodna z grupą krwi jest bardzo prosta. Nie wymaga ciągłego liczenia kalorii i pilnowania porcji posiłków. Osoby, które przechodzą na ten sposób odżywania, zauważają szybką i wyraźną poprawę nie w zrzsuconych kilogramach, a w samopoczuciu. Jedząc zgodnie z własną grupą krwi, czujemy się szczęśliwsi, lepiej śpimy i mamy więcej energii do życia.

„Wierzyłem, że na ziemi nie ma dwóch ludzi, którzy byliby identyczni, dwóch ludzi o takich samych odciskach palców, zarysie ust lub brzmieniu głosu. Stało się dla mnie jasne, że skoro każdy mieści się w niepowtarzalnym ciele o różnej sile, słabości i upodobaniu do określonego jedzenia, to jedynym sposobem na zachowanie zdrowia lub leczenie choroby jest dostosowanie się do tych specyficznych potrzeb pacjenta.”

dr James D’ Adamo

Dieta a nowotwory?

Nie ma jednoznacznych badań, które potwierdzają, że ta dieta chroni przed nowotworem. Spożywanie produktów zgodnych z grupą krwi oczyszcza nasz organizm i sprawia, że całe ciało lepiej funkcjonuje. Każdy poroces przebiega poprawnie i w sensie ogólnym nasze ciało jest zdrowsze, więc ryzyko zapadnięcia na nowotwór też musi być mniejsze. Opracowanie tej diety to nie była kwestia jednego dnia. Sama zasada planowania jadłospisów ma duże podstawy medyczne. Zasady tego sposobu żywienia oparte są bowiem o antygeny.

GRUPA KRWI A B AB 0
ANTYGEN A B AB BRAK ANTYGENÓW
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here